Ervan uitgaande dat het team een dergelijke doelstelling heeft, wat zijn dan de mogelijke uitdagingen? Welke obstakels kunnen de vooruitgang van het team blokkeren en hoe kan een team die obstakels overwinnen? Hoe kan een team een sterke en samenhangende eenheid worden? Wat is de rol van de coach als teamleider, kijk eens goed naar de bovenstaande vragen.
TESTS NEMEN. Een goede coach zal altijd praten over wat hij met een speler moet doen. De rol van een coach is die van een teamspeler, dus het is aan de coach om te onderwijzen en het team te laten inzien wat het team moet doen om hun doelen te bereiken. Het is gebruik maken van de sterke punten van de hurts andformed Gi Toro (het team) in het voordeel van het team. De hoofdoorzaak van het lijden van de ploeg komt van het individu. Dit is een strategie die de coach zal behandelen door de coach als naaste gelijke van het team te gebruiken om over de coaching strategie te praten. Het is de rol van de coach om na te gaan of de behoeften van het team zijn veranderd en om de groei van het team te detecteren. Als we de coaches van ons team willen zijn, moeten we begrijpen hoe we moeten coachen. Dit is gebaseerd op ons begrip van de rol van de coach in het team. Leiders spreken niet met het team om te zien wat er aan de hand is. Zij moeten luisteren om doelen en plannen voor het team te formuleren. We moeten leren een goede luisteraar voor onszelf te zijn, diep te luisteren naar onze teamleden en het vermogen hebben om het gesprek te voeren. De sleutel ligt in wat er in je omgaat als coach en als ze je vertrouwt, kan het geen kwaad om haar te vertellen dat ze gekwetst is en dat iedereen gekwetst is ( verzacht het)
WAT IS HUN PROBLEEM? k zal je een woord geven. Het is het probleem waar jij je het meest comfortabel bij voelt. Het verbeteren van de teamprestatie is geen lange race. Binnen het uur kan een manager u om een oplossing van vijf minuten vragen, een coach vraagt een teamlid om hulp. Je hebt zoveel behoeften om te beslissen wat het juiste is om te doen. Zelfs als je je maar van één probleem bewust wordt en het binnen je expertisegebied ligt, kunnen de andere nog steeds je aandacht opeisen. Mijn leraar, Alan Weiss, verwoordde het goed toen hij zei: “Als je een leraar bent, maak je je geen zorgen over de namen die je uit het woordenboek oplepelt. Je maakt je zorgen over degenen die je vergeet”. Zo is het ook, als je niet weet hoe je dit teamlid te hulp moet schieten en het verdient wel hulp, dan laat je je de rest van de dag kwetsen. Binnenkort zal iedereen beseffen dat je een teamspeler probeert te zijn door de anderen te laten weten dat je gekwetst bent. Dit is het beste wat je kunt doen als je naar huis gaat en over de dag nadenkt. Mijn twijfel voor de dag is dat je zult zien dat je team op zijn best kan presteren. Dat moet je zien als sterke punten die je ze niet per se hebt toebedeeld. Vertrouw gewoon op hoe de dag verlopen is en dat zal morgen betere resultaten opleveren. DE HYDRO-MASSAGE. Je ziet geen beveiligingspersoneel in een auto springen als de auto over de oprit rolt. Om te waarderen wat een goede coach doet, moet je je voorstellen dat hij het team fysio geeft.
Een goede coach onderhoudt vertrouwen en motivatie bij zijn stagiairs. De coach zal naar deze eigenschappen in een individu zoeken. Het goede coachingsbeeld zal een glimlach en een knikje inhouden als het team langs elkaar loopt. De coach zal er zijn om verbeterpunten te identificeren en te helpen visualiseren. Een consistente balk van matigheid van de coach zal een boodschap sturen dat waarschuwingslint!”, “ga je onze gedreven, gemotiveerde team spelen voor de komende zes weken op Dankbaar zul je in team hoofd 28/28. Ga door met een positieve instelling. Niemand zal eigenlijk weten hoe leuk het is om de capaciteiten van je team als een superman moeiteloos te zien stijgen.” HET TEAM IS IN DE MINImo’RE Als coach krijg je te maken met een heleboel uitdagingen, van welk team je ook deel uitmaakt. Zoals met veel van de gaven die we elk bezitten, is de uitdaging om ze vast te houden en ze niet weg te gooien. Zo is het ook met teamcoaching. In teamleiderschap en teams waar ik in de loop der jaren mee heb gewerkt, heb ik het altijd over deze zes stappen gehad. Dit zijn geen harde en snelle regels, het zijn geen regels. Het zijn richtlijnen die ik gebruik als een algemene manier om teams te helpen gezonde en werkbare vaardigheden te ontwikkelen bij het ontwikkelen van een hoog presterend team.
Lees meer